Pool Dance – od tańca do sportu siłowego

Pool Dance to taniec na i przy rurze, który jest również rodzajem akrobatyki. Jego głównym celem jest poprawa gibkości i ogólnej sprawności ciała, wspaniale wysmuklając przy tym sylwetkę. Współcześnie jest coraz bardziej popularny w wielu klubach fitness i nie wzbudza już tak wiele kontrowersji. Obecnie jego zwolenniczki uprawiają go w formie sportowej, co wymaga nie tylko wiele gracji, ale przede wszystkim siły i miesięcy ćwiczeń.

Metalowa rura do ćwiczeń pozwala na przemycanie do tańca elementów akrobatycznych. Od 2012 roku w Polsce organizowane są mistrzostwa w tej dyscyplinie.

Jak wyglądają zajęcia Pole Dance?


Pole Dance jest polecany dla wszystkich kobiet. Pozwala przede wszystkim na wypracowanie mięśni, a z czasem także wpłynie na wyszczuplenie sylwetki. Atutem Pole Dance jest przede wszystkim jego różnorodność. To znakomity sport dla każdej osoby, która nie lubi się nudzić.

Na początku nie trzeba mieć wcale wyjątkowej sprawności. Ćwiczenia zaczyna się bowiem od najbardziej podstawowych pozycji. Z czasem nauczysz się bardziej zaawansowanych figur. Daje to olbrzymią satysfakcję, ponieważ obserwując innych możesz sama sobie podnosić poprzeczkę zgodnie ze swoimi możliwościami.

Pierwsze kroki w Pole Dance polegają na prawidłowym wykonywaniu prostych ćwiczeń służących wzmacnianiu mięśni. Musisz zyskać świadomość ciała i odpowiednio nim kierować. Znając więcej figur, możesz zacząć wykonywać choreografię.

Co rozwija Pole Dance?


Pole Dance doskonale modeluje sylwetkę. Podczas ćwiczeń intensywnie pracują wszystkie partie ciała, takie jak nadgarstki, ramiona, brzuch, pośladki, plecy, uda. Najbardziej rozwijające są te figury, podczas których wspinasz się na rurę albo obracasz wokół niej (spinning). Wspinanie się rozwija przede wszystkim mięsień czworoboczny grzbietu. Każda figura wymagająca odpychania ciężaru swojego ciała od rurki pozwala na wzmocnienie mięśni czworobocznych oraz mięśni klatki piersiowej.

Zyskasz dobrą koordynację, nauczysz się utrzymywać równowagę. To dobre ćwiczenia dla kręgosłupa. Jeżeli masz siedzącą pracę i mało okazji do aktywności fizycznej, tego rodzaju zajęcia sprawdzą się w Twoim przypadku znakomicie. Figury i przejścia pomiędzy nimi wymagają z czasem coraz lepszej kondycji. Pole Dance jako sport jest bardzo dynamiczny, widowiskowy i potrafi dawać olbrzymią satysfakcję.

Przy uprawianiu Pole Dance bardzo ważna jest regeneracja organizmu. Z częstotliwością i intensywnością ćwiczeń nie można przesadzać, ponieważ jest to tak naprawdę trening siłowy. Dlatego zajęcia na sali pod okiem trenerki dobrze jest przeplatać typowym cardio, na przykład pływaniem na basenie. Jak przy każdym rodzaju aktywności zaleca się ćwiczenia pod okiem doświadczonej instruktorki. I oczywiście nie można zapomnieć o odpowiedniej rozgrzewce.


Zostaw komentarz

Uwaga: komentarze muszą zostać zatwierdzone przed ich opublikowaniem